Napjainkban a kereskedelem a szemünk láttára megy keresztül forradalmi változásokon. Vannak ugyan még olyan szereplői is a gazdasági életnek, amelyek nem törödnek eléggé az internetes jelenlétükkel (honlapot készítenek, de annak hatékony szerepléséért már nem tesznek eleget) - ők azonban egyre inkább piacot veszíthetnek.
Jellemzőbb - és a jövőt jobban illusztrálja - az, hogy egyre többen veszik fel kiegészítő értékesítési csatornának az internetet. Magyarországon is rohamosan nő azon vállalkozások száma, amelyek a költséghatékonyság érdekében kizárólag interneten keresztül (online bolt és webáruház segítségével) értékesítenek.
A webáruházak terjedése és az általuk generált piaci forgalom évek óta exponenciálisan növekvő adatokkal jellemezhető. Annak ellenére jelentős tételről van szó, hogy az internetes vásárlás Magyarországon még gyerekcipőben jár. Ez a gyerekcipő (s ezen belül a webáruházak sora) már most is több tízmilliárd forintos üzletet jelent.
Időközben megváltoznak a kereskedelmi szokások - a hagyományos kiskereskedelmi-áruházi boltrendszer meg a szupermarketek rovására és a webáruházak javára. Ma már az sem ritka, hogy a költséghatékonyságra törekvő vevő kinézi magának a megvásárolni kívánt terméket a hagyományos boltban (ahol az ingatlan költsége és a bérek miatt drága az árukészlet), felírja magának az áru paramétereit, aztán hazamegy és megrendeli az interneten - sokkal kedvezőbb áron - ugyanazt a terméket.
A különböző árukat beszállító vállalkozások is észlelik a változás lehetőségét. Egyre inkább keresik azokat az internetes értékesítési csatornákat, amelyek mögött valós vásárlóerő van, s ahol (a hagyományos kereskedelmi csatornákat kikerülve) közvetlenül, raktárról értékesíthetnek. Ennek az a vonzereje, hogy ezek a beszállítók megfelezhetik a kereskedelmi árrést a vevővel. Azaz nem kényszerülnek a gazdaságosságot veszélyeztető hagyományos kereskedelmi költségek teljeskörű felvállalására. Ezek a beszállítók a futárszolgálatokkal együttműködve a raktárukból házhoz is szállítják a webáruházban megrendelt terméket.
A hagyományos kereskedelemben a multinácik már régen észrevették, hogy alapvetően nem a termék az elsődleges szempont egy vállalkozás nyereséges működtetésében, hanem az, hogy kinek van piaca. Hatalmas bevásárlóközpontok épültek szép hazánkban is erre a felismerésre. Az irdatlan méretű túlkínálat miatt, amely minden szegmensét jellemzi a gazdaságnak, a legtöbb vállalkozás minden pénzt megad, csak hogy bekerülhessen egy-egy nagy forgalmú multi bevásárlóközpont beszállítói közé. Ezen cégek később döbbennek csak rá, hogy az ezzel járó költségeik (polcpénz és társai) sokszor meghaladják azt a nyereséget, ami a termékek eladásából származik.
Az internetes vásárlásokra is igaz, hogy a piacot néhány multi cég uralja. Azonban itt, a neten egyelőre még lehetőség mutatkozik a verseny felvételére. Itt is igaz, hogy több ezer kis webáruház kénytelen vegetálni, mivel csak nagyon kis forgalmat tud lebonyolítani. Az elinduló webáruházak 95%-a soha nem termel hasznot üzemeltetőinek. Az internetes piacra is jellemző (bár nem olyan mértékben, mint a szupermarketek világában), hogy csak nagynak érdemes lenni, ha valaki nyereséget is szeretne elérni.
Az internet azonban - hál' Istennek! - újraosztja a lapokat. A kis cégek ugyanis - az internetes webáruházak segítségével - jelentősebb tőke nélkül, pusztán az összefogás erejével is változtatni tudnak a piaci helyzetükön és úrrá lehetnek a multinácik által diktált piaci nehézségeiken.
Ezért is hoztuk létre ezt a linklapot, amely lehetőséget ad a globális webáruházi forgalomból való részesedésre. Könnyű ugyanis belátni, hogy több száz sorbanálló webáruház mindegyike nem lehet egyszerre a keresők listáinak az élén. Márpedig a piacot az uralja, aki e listák élére kerül. Egy olyan - összefogáson alapuló - linklap azonban sikerrel indulhat a versenyben, amelyiken ezt a többszáz webáruházat egy megfelelő struktúra fogja össze, mutatja be és teszi könnyen elérhetővé. Ezért egy ilyen (a mienkhez hasonló) linklap is megnövelheti sok kis webáruház népszerűségét. A struktúrába szervezett kis webáruházak egyrészt hasonlóképpen (szakterületekbe rendezve) jelenhetnek meg a vevő számára, mint a multinácik webáruházai. Másrészt előnyük is lehet a neten a multinácikkal szemben, a keresőkben jól érvényesíthető sokaságuknak köszönhetően. Ezáltal egyszerű eszközökkel (ingyenes linkcserével) bevételnövekedésre tehet szert az itt megjelenő kereskedő. Ezt persze több linklap-rendszer is ígéri, de ez az egyetlen, amelyik a konkurrencia linkjeit is tartalmazza. Ezért csak ez a linklap töltheti be Webáruház-város főterének szerepét, ahonnan a legfontosabb sugárutak kiindulnak.
Ehhez a látogatottságunk folyamatos növelése szükséges - amit a kereskedő a webáruházának honlapján elhelyezett, erre a lapra mutató link elhelyezésével és szakmai ötleteivel segíthet elő.
Örömmel tesszük fel bármelyik magyar webáruház linkjét e lapra - a kereskedelmi árrés csökkentése, Magyarország gazdasági függetlenségének megteremtése; nem utolsósorban a magyar termelők, eladók és vevők érdekében.
A webáruházakban kapható termékek listája meglehetősen hosszú és változatos, de napról-napra bővül. A mai kínálatra és webáruház rendszerre jellemzőek a következőek: ajándék, karóra, akku, kamera, fényképezőgép, akvarisztika, alkatrész, autóalkatrész, antenna, antik, arany, ágynemű, gyermekágynemű, állat, állateledel, babaholmi, gyerekholmi, barkácsáru, bio- és natúr termék, bor, bőrtárgy, bútor, étkezőasztal, használtbútor, monitor- és tévéállvány, cipő, cipőkellék, cipőfűző, gyerekcipő, csokoládé, DVD, egészség termék, gyógynövény alapú és naturpatikai termék, elektronika, eüpapír, tisztítószer, higiéniai termék, ékszer, élelmiszer, kolbász, méz, reformélelmiszer, szendvics, torta, fehérnemű, harisnya, fényképezőgép, film, fotó, kerti gép, konyhai eszköz, villanymotor, gyógynövény gyógyszer, gyöngy, hangszer, hardver, CD, háztartásigép, horgászcikk, illatszer, irodaszer, irodatechnika, játék, kaspó, virágcserép, katonadolog, kempingfelszerelés, kenőanyag, kerti gép, kerti termék, kerti tó, kisállat, klíma, kolbász, konyhagép, kotta, kozmetikum, műköröm alapanyag, természetes kozmetikum, könyv , krimi-ponyva, mesekönyv , nyelvkönyv, riportkönyv , sportkönyv , kutya, lámpa, világítástechnika, légtisztító, víztisztító, macska, madár, masszázságy, masszázstermék, matrica, méz, mobiltelefon, mosószer, mosópor, motorolaj, motorosruha, munkaruha, műköröm, műszaki áru, nyakkendő, nyomtató, orvosi műszer, óra, parfüm, repülőjegy, ruha, babaholmi, divatholmi, gyermekruha, póló, sportruházat, sütemény, szállás, szendvics, szerelvény, szerszám, szigetelés, szoftver, szőnyeg, táplálék kiegészítő, gyógynövény alapú termék, terrarisztika, testápoló, tisztítószer, vár, vegyi áru, világítástechnika, virág és vitamin webáruház.
Az Ön webáruháza és terméke szerepel már a listánkon? |